نبتدى منين الـحكاية
اهلا وسهلا بك ضيفا عزيزا على المنتدى ويشرفنا ان تقوم بالتسجيل لتساهم معنا فى بناء صرح ثقافى ينتفع به الجميع
عبد الفتاح غنيم
نبتدى منين الـحكاية
اهلا وسهلا بك ضيفا عزيزا على المنتدى ويشرفنا ان تقوم بالتسجيل لتساهم معنا فى بناء صرح ثقافى ينتفع به الجميع
عبد الفتاح غنيم
نبتدى منين الـحكاية
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


 
الرئيسيةالتسجيلدخول
المواضيع الأخيرة
» اخون زوجي مع حبيبي السابق... وأكاد انهار !!!
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالأربعاء 14 يوليو 2021 - 17:02 من طرف admin

» مات النبى ومات الصَّحابه
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالأربعاء 14 يوليو 2021 - 17:00 من طرف admin

» فضل الأطعمة التى يحتاجها الجسم بعد الانتهاء من ممارسة الرياضة،
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالأحد 14 يونيو 2020 - 16:02 من طرف admin

» لازم نرجع ونستغفر لعل الرب يتقبِّل
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالجمعة 28 يونيو 2019 - 8:53 من طرف مستر/عطيه الخضرى

» صباحك(127)
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالخميس 28 مارس 2019 - 18:30 من طرف د. محمد عبد المطلب جاد

» صباحك(128)
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالخميس 28 مارس 2019 - 18:28 من طرف د. محمد عبد المطلب جاد

» يا ايها العام اللى عَدَّه
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالثلاثاء 2 يناير 2018 - 5:48 من طرف مستر/عطيه الخضرى

» خذينى إليكِ(7)
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالإثنين 11 ديسمبر 2017 - 6:16 من طرف admin

» برج الحمـــــــــــــــــــــــــــــــــــل
هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالثلاثاء 28 فبراير 2017 - 0:22 من طرف admin

المواضيع الأكثر نشاطاً
أجمل ما قيل فى حب رسول الله
رجل فى غرفة نومى (حلقة الاربعاء26/10/2011)
برنامج (نبتدى منين الحكاية )
احترمه ولا احبه!!! واخونه!!!حلقة 7/76/2010
يوميات اتنين متزوجين
ام زوجى اغتصبت عذريتى حلقة الاربعاء 26/5/2010
زوجى صفر على عشرة فى اختبار الثقة (كيد النسا 1)الاربعاء 7/3/2012
حملت سفاحا واخاف ان يكون الابن شبيها لابيه الحقيقى (الحلقة القادمة )
قلبى يحترق لان امى تقتل حبى(حلقة الاربعاء 22/8/2012)
هل أكون له زوجة ثانيةلانه تستر على ويقول انه يحبنى ؟

 

 هل البنت زى الولد؟(4)

اذهب الى الأسفل 
2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
admin
Admin
Admin
admin


ذكر
عدد المساهمات : 2245
نقاط : 4031
تاريخ التسجيل : 14/05/2009
الموقع : تنمية مهارات العمل الاعلامى

هل البنت زى الولد؟(4) Empty
مُساهمةموضوع: هل البنت زى الولد؟(4)   هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالإثنين 14 ديسمبر 2009 - 13:41

طبعا الله يرحمها سعاد حسنى هى اللى غنت الاغنية دى ....بس انا ممكن اثبتلكم ان البنت مش زى الولد ...خليكو معايا


المثل بيقول (الواد لخاله والبنت لعمتها)يعنى الواد يشبه خاله والبنت تشبه عمتهها فلو مافيش فرق بين الواد والبنت تبقى مصيبة لان الواد هيشبه عمته والبنت هتشبه خالها.


المثل بيقول (اعز الولد ,,ولد الولد )ومسمعناش مثل بيقول اعز الولد بنت البنت.


البنت لما تتعاكس فى الشارع تبص للولد وتقوله هو انت معندكش اخوات بنات ياكابتن ،ومع ذلك لما بنت تعاكس ولد مينفعش يقولها هو انتى معندكيش اخوات ولاد يا موزة.


الولد ممكن يقعد عند الميكانيكى ويصطبح بكباية شاى,البنت ماينفعش تقعد عند الميكانيكى.


الولد لو مسافر خمس ايام كل اللى محتاجه معاه بنظلون جينز وتى شيرتين وجيل وفرشة اسنان يرميهم فى الشنطة اللى على كتفه وخلصنا ،البنت لو مسافرة خمس ايام تاخد معاها شنطتين من بتوع واحد مسافر الكويت.


الولد ممكن يفك الانبوبه وينزل يغيرها وكمان يركب الانبوبة الجديدة ،البنت بالكتير اوى ممكن تصرخ وهيا فى المطبخ ...يامااااااااااااماااااااؠ ?ا الانبوبة خلصت.


لو فيه موسيقى شغالة صعب ان فيه حد يقول للولد قوم ارقص شوية.


الولد ممكن يقلع جزمته فى الشارع ويديها للراجل بتاع الورنيش عشان يلمعها ،مستحيل البنت تعمل كده.


الولد ممكن يرقص فى الشارع فى زفة ابن عمه،البنت اخرها تقف تسقف وتزغرد وتحترم نفسها.


البنت لما تحط مكياج تبقى احلى ،الولد لو حط مكياج يبقى بلياتشو.


دايما فى المترو او الاتوبيس او الميكروباص الولد هو اللى بيقوم عشان يقعد البنت لو واقفة ،عمرنا ماشفنا بنت بتقوم وتقعد ولد.


الولد مش مضطر يمشى بشنطة .


لو البنت زى الولد ،يبقى انا زى بنت خالتى ،واليسا بقت زى عصام الحضرى ،والهام شاهين زى يوسف شعبان.


لو البنت زى الولد،ماكنوش عملوا فى البطاقة خانة اسمها النوع ولازم تكتب قدامها بوضوح ذكر او انثى.


بعد كل ده والست سعاد حسنى بتقولك البنت زى الولد ......
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://www.facebook.com/group.php?gid=134822936560981
admin
Admin
Admin
admin


ذكر
عدد المساهمات : 2245
نقاط : 4031
تاريخ التسجيل : 14/05/2009
الموقع : تنمية مهارات العمل الاعلامى

هل البنت زى الولد؟(4) Empty
مُساهمةموضوع: هل البنت زى الولد؟ (5 )   هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالإثنين 14 ديسمبر 2009 - 13:55

الولد والبنت
-بالنسبة للفتاة لو مر من امامها ولد وكانت معجبة به فانها تلقي عليه نصف نظرة من تحت لتحت حتى لا يفضح امرها
- أما بالنسبة للولد يا لطيف : يدير عنقه 360 درجة كالصقر وتجد نصف سكان الحي قد كشفوا امره من خلال تلك النظرة البلهاء

المقارنة الثانيه

* حين نجد بطل أفلام الرعب لدى الفتيات ( صرصارا )
- حين تجد فتاة صرصارا بالليل تصرخ كأنها بتعزف السمفونية الأخيرة لبتهوفن
ثم تستجمع شجاعتها وتحضر المبيد وترشه وهي تقول حتموت يعني حتموت والله لأموتك والصرصار بيضحك على خفة دمها لحد مينزل عليه أبوها بالقبقاب
- أما بالنسبة لأخينا فانه حين يجد صرصار ينتابه جنون العظمة فيعتقد انه هتلر ويضحك ضحكة حتى تبرز جميع ضروسه المخفية ثم يمسك الصرصار ويبدأ بعملية التعذيب فينزع له الرجل الاولى ويسأله : بابا فين
الرجل الثانية : ماما فين
الثالثة : اخواتك فين
الرابعة : ساكن فين
الى ان تنتهي أرجل الصرصار
ويتركه حيا حتى يكون عبرة لكل صرصار حاول أن يتجرأ ويظهر له وهو موجود

المقارنه الاخيره

* خناقة بين اثنين من بني جنسهم
- بالنسبة لفتاتين بيتخانقوا أنت لا تسمع سوى :
انت حمارة
لأ انت للي ستين حمارة
- اما بالنسبة للصراع بين الجبابرة ( الرجالة يعني )
فكل الكلام .. تحت الحزام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://www.facebook.com/group.php?gid=134822936560981
أم حازم
مشرف منتدى بانوراما المعلومات
مشرف منتدى بانوراما المعلومات
أم حازم


انثى
عدد المساهمات : 2426
نقاط : 3190
تاريخ التسجيل : 13/10/2009
العمر : 59
الموقع : abc4.ahlamontada.net

هل البنت زى الولد؟(4) Empty
مُساهمةموضوع: رد: هل البنت زى الولد؟(4)   هل البنت زى الولد؟(4) I_icon_minitimeالثلاثاء 2 مارس 2010 - 21:25

يا خبر**إيه ده كله
زى ما يكون حضرتك دخلت بيوت مصر كلها
طبعا الولد ولد **والبنت بنت
والحياه محتاجه الاثنين لتكتمل
مع تحياتى/

_________________
هل البنت زى الولد؟(4) Masry3wa0bv4
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
هل البنت زى الولد؟(4)
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
نبتدى منين الـحكاية :: حلقات برنامج ( نبتدى منين الحكاية) بدأ فى ابريل 1995 :: حلقات البرنامج على الهواء11صباح كل أربعاء-
انتقل الى: